Friday 22 September 2017

Alternativ Handel System Vs Utbyte


Alternativt handelssystem - ATS. What är ett alternativt handelssystem - ATS. Ett alternativt handelssystem ATS är ett handelssystem som inte regleras som ett börs, men är en plats för att matcha köp - och säljorder av sina abonnenter. Alternativa handelssystem är Vinst popularitet runt om i världen och svara för mycket av likviditeten som finns i offentligt handlade problem. Regelverket ATS infördes av SEC 1998 och är utformat för att skydda investerare och lösa eventuella problem som uppstår genom denna typ av handelssystem. Förordning ATS kräver strängare registerföring Och kräver mer intensiv rapportering om frågor som öppenhet när systemet når mer än 5 av handelsvolymen för en viss säkerhet. BREAKING DOWN Alternativt handelssystem - ATS. Många alternativa handelssystem är speciellt utformade för att matcha köpare och säljare som handlar mycket Stora mängder, främst professionella näringsidkare och investerare Dessutom använder institutionerna ofta en ATS för att hitta motpar Banden för transaktioner i stället för att handla stora block av aktier i den normala börsen, en praxis som kan skingra marknadspriset i en viss riktning beroende på en viss akties marknadsvärde och handelsvolym. Exempel på alternativa handelssystem inkluderar men är Inte begränsat till, elektroniska kommunikationsnät, ECNs, crossing networks och call markets.17 CFR 242 301 - Krav på alternativa handelssystem.242 301 Krav på alternativa handelssystem. Omfattning av avsnitt Ett alternativt handelssystem ska uppfylla kraven i punkt b i detta avsnitt, såvida inte sådant alternativt handelssystem. 1 Är registrerad som ett utbyte enligt lagens § 6, 15 U S C 78f. 2 Undantagas av kommissionen från registrering som ett utbyte baserat på den begränsade volymen av transaktioner som utförts. Jag är registrerad som mäklare under avsnitt 15b eller 15C i lagen 15 U S C 78o b och 78o-5, eller är en bank och. Ii Begränser sina värdepappersverksamheter till följande instrument. En statspapper enligt definitionen i lagen 3 a 42 i lagen, 15 U S C 78c a 42. B Återköp och omvänd återköpsavtal som endast omfattar värdepapper som ingår i punkt a 4 ii A i detta avsnitt. C Eventuella uppsägningar, samtal, åtskillnad, alternativ eller privilegium på statens säkerhet, annat än en uppsättning, samtal, strängle, alternativ eller privilegium som. 1 Handlas på en eller flera nationella värdepappersbörser eller. 2 För vilka citat spridas genom ett automatiserat citationssystem som drivs av en registrerad värdepappersförening och. D Handelspapper. 5 Är villkorligt eller ovillkorligt av kommissionens beslut efter ansökan från ett sådant alternativt handelssystem befriat från ett eller flera av kraven i punkt b i detta avsnitt. Kommissionen kommer endast att bevilja sådant undantag efter att ha bestämt att en sådan order överensstämmer med allmänintresset , Skydd av investerare och avlägsnande av hinder för och perfektion av mekanismerna för ett nationellt marknadssystem. B Krav Varje alternativt handelssystem som omfattas av denna förordning ATS, enligt punkt a i detta avsnitt, ska uppfylla kraven i denna punkt b. 1 Mäklare-återförsäljarregistrering Det alternativa handelssystemet ska registreras som mäklare enligt 15 §§ S 788. I Det alternativa handelssystemet ska lämna en första verksamhetsrapport om blankett ATS, 249 637 i detta kapitel i enlighet med anvisningarna däri, minst 20 dagar före påbörjande som ett alternativt handelssystem eller om det alternativa handelssystemet fungerar som Den 21 april 1999 senast den 11 maj 1999. ii Det alternativa handelssystemet ska lämna in en ändring på blankett ATS minst 20 kalenderdagar före genomförandet av en väsentlig förändring av det alternativa handelssystemets funktion. Iii Om någon information i den ursprungliga verksamhetsrapporten som lämnats in enligt punkt b 2 i i detta avsnitt blir felaktig av någon anledning och inte tidigare rapporterats till kommissionen som ett ändringsförslag på formulär ATS, ska det alternativa handelssystemet lägga fram ett ändringsförslag på formuläret ATS korrigera sådan information inom 30 kalenderdagar efter utgången av varje kalenderkvartal där det alternativa handelssystemet har fungerat. Iv Det alternativa handelssystemet ska omedelbart lämna in ett ändringsförslag på formulär ATS-korrigeringsinformation som tidigare rapporterats på formulär ATS efter upptäckten att all information som lämnats in enligt punkterna b 2 i, ii eller iii i detta avsnitt var felaktigt när den lämnades in. V Det alternativa handelssystemet ska omedelbart lämna in en verksamhetsrapport om formulär ATS i enlighet med instruktionerna i det när den upphör att fungera som ett alternativt handelssystem. Vi Varje meddelande eller ändring som lämnats in enligt denna punkt b 2 ska utgöra en rapport i den mening som avses i avsnitten 11A, 17a, 18a och 32a, 15 USC 78k-1 78q en 78r a och 78ff a, och alla andra tillämpliga Bestämmelser i lagen Vii De rapporter som föreskrivs i punkt b 2 i detta avsnitt skall anses vara arkiverade efter mottagande av marknadsförordningens avdelning, Stopp 10-2, hos kommissionens huvudkontor i Washington, DC. Kopiera original av rapporterna enligt punkterna b 2 i till och med v i detta avsnitt måste lämnas in med övervakningspersonal som utsetts som sådan av någon självreglerande organisation som är den utsedda undersökningsmyndigheten för det alternativa handelssystemet enligt 240 17d-1 i detta kapitel samtidigt som det lämnas in med kommissionens duplikat av De rapporter som krävs enligt punkt b 9 i detta avsnitt ska lämnas till övervakningspersonal hos en sådan självreglerande myndighet på begäran. Alla rapporter som lämnas in enligt denna punkt b 2 och stycke b 9 i detta avsnitt ska anses konfidentiella när de lämnas in. 3 Beställningsvisning och exekveringsåtkomst. Jag Ett alternativt handelssystem ska uppfylla kraven i punkt b ii i detta avsnitt, med avseende på alla NMS-aktier där det alternativa handelssystemet. B Under minst 4 av de föregående 6 kalendermånaderna hade en genomsnittlig daglig handelsvolym på 5 procent eller mer av den sammanlagda genomsnittliga dagliga aktievolymen för ett sådant NMS-aktie som rapporterats genom en effektiv transaktionsrapporteringsplan. Ii Ett sådant alternativt handelssystem ska tillse en nationell värdepappersbörs eller nationell värdepappersförening priserna och storleken på orderna till högsta köpeskilling och det lägsta försäljningspriset för sådant NMS-lager som visas till mer än en person i det alternativa handelssystemet för införande I de citationsuppgifter som den nationella värdepappersföreningen eller nationella värdepappersförbundet tillhandahåller till följd av 242 602. iii. Med avseende på varje order som visas i enlighet med punkt b ii i detta avsnitt ska ett alternativt handelssystem tillhandahålla någon mäklare Som har tillgång till den nationella värdepapperscentralen eller den nationella värdepappersförening till vilken det alternativa handelssystemet tillhandahåller priser och storlekar på visade order enligt punkt b 3 ii i detta avsnitt, förmågan att genomföra en transaktion med sådana order som är. A Motsvarar sådan mäklares förmåga att genomföra en transaktion med andra order som visas på utbytet eller av föreningen och. B Till priset av den högsta prissatta köpordern eller lägsta prisförsäljningsorder som visas för den minsta av den kumulativa storleken på sådana prisbeställda beställningar som skrivs in därmed till ett sådant pris eller storleken på utförandet som begärts av en sådan mäklare. 4 Avgifter Det alternativa handelssystemet ska inte ta ut någon avgift till mäklarehandlare som får tillgång till det alternativa handelssystemet via en nationell värdepappersbörs eller nationell värdepappersförening som strider mot likvärdig tillgång till det alternativa handelssystemet som krävs enligt punkt b iii i denna paragraf Om den nationella värdepapperscentralen eller den nationella värdepappersorganisationen till vilken ett alternativt handelssystem tillhandahåller priser och storlekar av order enligt punkterna b 3 ii och b 3 iii i detta avsnitt, fastställs dessutom regler som syftar till att säkerställa överensstämmelse med standarder för tillgång till citat som visas På sådan nationell värdepappersbörs eller den marknad som drivs av en sådan nationell värdepappersförening, ska det alternativa handelssystemet inte ta ut någon avgift för medlemmar som strider mot det, som inte avslöjas på det sätt som krävs av eller som strider mot någon standard av ekvivalent Tillgång som fastställs genom sådana regler. Jag Ett alternativt handelssystem ska uppfylla kraven i punkt b 5 ii i detta avsnitt, om under minst 4 av de föregående 6 kalendermånaderna hade ett sådant alternativt handelssystem. A Med avseende på NMS-aktier 5 procent eller mer av den genomsnittliga dagliga volymen i den säkerheten som rapporterats av en effektiv rapporteringsplan för transaktioner. B Med avseende på en aktiesäkerhet som inte är ett NMS-lager och för vilka transaktioner rapporteras till en självreglerande organisation 5 procent eller mer av den genomsnittliga dagliga volymen i den säkerheten som beräknats av den självreglerande organisation som sådana transaktioner Rapporteras. C Med avseende på kommunala värdepapper, omsätts 5 procent eller mer av den genomsnittliga dagliga volymen i Förenta staterna eller. D När det gäller företagens skuldförbindelser, omsätts 5 procent eller mer av den genomsnittliga dagliga volymen i Förenta staterna. En fastställa skriftliga standarder för att ge tillgång till handel på sitt system. B Inte orimligt förbjuda eller begränsa någon person i fråga om tillgång till tjänster som erbjuds av ett sådant alternativt handelssystem genom att tillämpa de standarder som fastställts enligt punkt b 5 ii A i detta avsnitt på orättvist eller diskriminerande sätt. C Gör och behåll register över. 1 Alla tillgångar, inklusive, för alla abonnenter, anledningarna till att bevilja sådan tillgång och. 2 Alla förnekanden eller begränsningar av tillgång och skäl, för varje sökande, för att neka eller begränsa åtkomst och. D Anmäl informationen som krävs på formulär ATS-R 249 638 i detta kapitel angående bidrag, avslag och begränsningar av tillgång. Iii Utan hinder av punkt b 5 i detta avsnitt ska ett alternativt handelssystem inte vara skyldigt att uppfylla kraven i punkt b 5 ii i detta avsnitt om ett sådant alternativt handelssystem. B Beställningar av sådana kunder visas inte för någon annan än anställda i det alternativa handelssystemet och. C Sådana beställningar verkställs till ett pris för sådan säkerhet som sprids genom en effektiv transaktionsrapporteringsplan eller härrör från sådana priser. 6 Kapacitet, integritet och säkerhet för automatiserade system. I Det alternativa handelssystemet ska uppfylla kraven i punkt b 6 ii i detta avsnitt, om ett sådant alternativt handelssystem under minst 4 av de föregående 6 kalendermånaderna hade. A Med avseende på kommunala värdepapper, omsätts 20 procent eller mer av den genomsnittliga dagliga volymen i Förenta staterna eller. B När det gäller företagens skuldebrev omsätts 20 procent eller mer av den genomsnittliga dagliga volymen i Förenta staterna. Ii Med avseende på de system som stöder orderingång, orderdirigering, orderkörning, transaktionsrapportering och handelsjämförelse ska det alternativa handelssystemet. Etablera rimliga nuvarande och framtida kapacitetsuppskattningar. B Utför periodiska kapacitetsstresstester av kritiska system för att bestämma systemets förmåga att behandla transaktioner på ett korrekt, aktuellt och effektivt sätt. C Utveckla och genomföra rimliga rutiner för att granska och behålla sin systemutvecklings - och testmetodik. D Granska sårbarheten hos sina system och datacenters datoroperationer för interna och externa hot, fysiska risker och naturkatastrofer. E Fastställa lämpliga beredskapsplaner och katastrofåterställningsplaner. F Utföra årligen en oberoende granskning i enlighet med fastställda revisionsförfaranden och standarder för sådana alternativa handelssystems kontroller för att säkerställa att punkterna b 6 ii A till E i detta avsnitt är uppfyllda och genomföra en översyn av ledande befattningshavare Av en rapport som innehåller rekommendationer och slutsatser från den oberoende granskningen och. G Meddela omedelbart kommissionens personal om materiella systembrott och betydande systemförändringar. Iii Utan hinder av punkt b 6 i i detta avsnitt ska ett alternativt handelssystem inte vara skyldigt att uppfylla kraven i punkt b 6 ii i detta avsnitt om sådant alternativt handelssystem. B Beställningar av sådana kunder visas inte för någon annan än anställda i det alternativa handelssystemet och. C Sådana beställningar verkställs till ett pris för sådan säkerhet som sprids genom en effektiv transaktionsrapporteringsplan eller härrör från sådana priser. 7 Undersökningar, inspektioner och undersökningar Det alternativa handelssystemet ska möjliggöra granskning och inspektion av lokaler, system och register samt samarbeta med granskning, inspektion eller undersökning av abonnenter, huruvida en sådan undersökning genomförs av kommissionen eller av En självreglerande organisation som en sådan abonnent är medlem av. Jag gör och behåll aktuella poster som anges i 242 302 och. Ii Bevara de poster som anges i 242 303. I Filera informationen som krävs enligt formulär ATS-R 249 638 i detta kapitel inom 30 kalenderdagar efter utgången av varje kalenderkvartal, där marknaden har fungerat efter det datum som gäller för detta avsnitt och. Ii Fyll i den information som krävs av formuläret ATS-R inom 10 kalenderdagar efter det att ett alternativt handelssystem upphör att fungera. 10 Förfaranden för att säkerställa konfidentiell behandling av handelsinformation. I Det alternativa handelssystemet ska upprätta lämpliga skyddsåtgärder och förfaranden för att skydda abonnenterna konfidentiell handelsinformation. Sådana skyddsåtgärder och förfaranden ska omfatta. Begränsad tillgång till den konfidentiella handelsinformationen för abonnenter till de anställda i det alternativa handelssystemet som driver systemet eller ansvarar för att det följs av dessa eller andra tillämpliga regler. Ii Det alternativa handelssystemet ska anta och genomföra lämpliga tillsynsförfaranden för att säkerställa att de skyddsåtgärder och förfaranden som fastställs enligt punkt b 10 i i detta avsnitt följs. 11 Namn Det alternativa handelssystemet ska inte använda i sitt namn ordet utbyte eller derivat av ordet utbyte, såsom termen börsen. Detta är en lista över United States Code sektioner, stora stadgar, offentliga lagar och presidentdokument , Som ger regelverk för denna CFR-del. Det är inte garanterat att det är korrekt eller aktuellt, men vi uppdaterar databasen varje vecka. Mer begränsningar av noggrannhet beskrivs på GPO-webbplatsen. United States Code. US-kod Titel 15 - HANDEL OCH HANDEL.17 CFR Del 242. Securities and Exchange Commission SEC eller kommissionen antar vissa ändringar av förordning SBSR Rapportering och spridning av säkerhetsbaserad bytesinformation Förordning SBSR Specifikt kräver ny regel 901 a 1 i förordning SBSR en plattform, dvs Nationell värdepappersutbyte eller säkerhetsbaserad bytesfacilitet SB SEF som är registrerad hos kommissionen eller befriad från registrering för att rapportera en säkerhetsbaserad byte utförs på en sådan plattform Som kommer att lämnas för att rensa ny regel 901 a 2 i förordning SBSR kräver ett registrerat clearingorgan för att rapportera eventuell säkerhetsbaserad byte mot vilken den är motpart. Kommissionen antar vissa överensstämmande ändringar av andra bestämmelser i förordning SBSR mot bakgrund av Nyligen antagna ändringar av regel 901a och ett ändringsförslag som skulle kräva registrerade säkerhetsbaserade bytesregisterförvarings SDRs för att tillhandahålla de säkerhetsbaserade swaptransaktionsdata som de är skyldiga att offentligt sprida till användarna av informationen på en icke-avgiftsbaserad basis Kommissionen antar också ändringsförslag till artikel 908a om att utvidga förordningens rapporteringsrapportering och krav på offentlig spridning till ytterligare typer av gränsöverskridande säkerhetsbaserade swappar. Kommissionen erbjuder vägledning om tillämpningen av förordning SBSR på primära mäklartransaktioner och till Fördelning av cleared säkerhetsbaserade swappar Slutligen antar kommissionen ett nytt överensstämmelsesschema f Eller de delar av förordning SBSR för vilka kommissionen inte tidigare har angivit överensstämmelse datum.2016-07-27 vol 81 144 - onsdag 27 juli 2016.81 FR 49432 - Upplysande av Order Handling Information.17 CFR Delar 240 och 242. Securities Och Exchange Commission Commission eller SEC föreslår att ändra reglerna 600 och 606 i förordning National Market System Regulation NMS enligt Securities Exchange Act från 1934 Exchange Act att kräva ytterligare upplysningar från mäklare till kunder om routing av sina order Specifikt med respekt Till institutionella order föreslår kommissionen att artikel 606 i förordning NMS ändras att kräva att en mäklareförhandlare på begäran av sin kund lämnar specifika upplysningar om routing och genomförande av kundens institutionella order under de senaste sex månaderna. Kommissionen föreslår också att artikel 606 i förordning NMS ändras så att en mäklareförhandlare gör offentlig tillgänglig aggregerad information med respektive Ect till dess hantering av kundernas institutionella order för varje kalender kvartal När det gäller detaljhandeln föreslår kommissionen att riktade förbättringar av nuvarande orderingångsinformation enligt regel 606 genom att kräva att orderorderinformation delas upp i marknadsförbara och icke omsättbara kategorier , Som kräver uppgift om nettobeloppet av eventuell betalning för mottaget orderflöde, betalning från varje vinstdelningsförhållande som erhölls, betalade transaktionsavgifter och transaktionsrabatter mottagna av en mäklareförhandlare från vissa arenor, vilket kräver att mäklareförhandlare beskriver någon Betalningsvillkor för orderflödesarrangemang och vinstdelningsförhållanden med vissa platser som kan påverka deras orderingångsbeslut och eliminerar kravet att dela upp information om detaljhandeln genom att notera marknaden. I samband med dessa nya krav föreslår kommissionen att regel 600 i förordning NMS att inkludera ett antal nyfinansierade villkor w Som används i de föreslagna ändringsförslagen till artikel 606. Kommissionen föreslår också att bestämmelserna 605 och 606 i förordning NMS ändras för att kräva att rapporterna om allmän ordning och utförande av orderrundor hålls offentligt tillgängliga för en period av tre år och att göra överensstämmande ändringar Regel 607 Slutligen föreslår kommissionen att regel 3a51-1a ska ändras enligt börshandlingsregeln 13h-1a 5 i regel 13D-G regel 105b 1 i regel M Regler 201a och 204g Regel SHO Regler 600b , 602 a 5, 607 a 1 och 611 c i förordning NMS och regel 1000 i förordning SCI, för att uppdatera korsreferenser som ett resultat av denna föreslagna regel.2015-12-30 vol 80 250 - onsdag 30 december 2015.80 FR 81454 - Regleringssystemens överensstämmelse och integritetskorrigering.17 CFR Del 242. Securities and Exchange Commission Commission gör en teknisk rättelse till sina regler om regleringssystemens överensstämmelse och integritetsreglering SCI enligt lagen om värdepappersbytes Exchange Act från 1934 Och överensstämmer med ändringar av förordningen ATS enligt växelagen som gäller för vissa självreglerande organisationer, inklusive registrerade clearingorgan, alternativa handelssystem ATSs, planprocessorer och undantagna clearingorgan samlade SCI-enheter.2015-12-28 vol 80 248 - Måndag den 28 december 2015.80 FR 80998 - Reglering av NMS Stock Alternative Trading Systems.17 CFR-delar 240, 242, 249. Securities and Exchange Commission föreslår att ändra de lagstadgade kraven i förordning ATS enligt lagen om värdepappersmarknaden i 1934 Exchange Act Gäller för alternativa handelssystem ATS som transagerar i NMS-lager NMS-lager, nedan kallade NMS Stock ATS, inklusive så kallade mörka pooler För det första föreslår kommissionen att ATS-N ändras för att ge information om mäklare - Återförsäljare som driver NMS Stock ATS-mäklare-återförsäljaren och verksamheten hos mäklarehandlaren och dess dotterbolag i N-anslutning till NMS Stock ATS, och för att ge detaljerad information om hur ATS-sekundens verksamhet fungerar, föreslår kommissionen att arkivera på blankett ATS-N-allmänheten genom att posta vissa formulär ATS-N-ansökningar på kommissionens internetwebb Webbplats och kräver varje NMS Stock ATS som har en webbplats att posta på NMS Stock ATS s webbplats en direktadress hyperlänk till kommissionens webbplats som innehåller de nödvändiga dokumenten. Tredje avser kommissionen att ändra förordning ATS för att tillhandahålla en Process för att kommissionen ska kunna avgöra huruvida ett företag kvalificerar sig för undantag från definitionen av utbyte enligt Exchange Act Rule 3a1-1 a 2 med avseende på NMS-aktier och förklara en NMS Stock ATS s Form ATS-N antingen effektiv eller, efter uppsägning och Möjlighet att höra, ineffektiva Fjärde, enligt förslaget, kunde kommissionen upphäva, begränsa eller återkalla undantaget från definitionen av utbyte efter att ha meddelat och möjlighet att höra femte kommissionen Ission föreslår att en ATS s skyddsåtgärder och förfaranden för att skydda abonnenter konfidentiell handelsinformation ska skrivas. Kommissionen föreslår också att göra överensstämmande ändringar av förordningen ATS och Exchange Act Rule 3a1-1 a Dessutom begär kommissionen kommentarer om bland Andra saker som ändrar kravet på undantaget från definitionen av utbyte enligt Exchange Act Rule 3a1-1 a för ATS som underlättar transaktioner i andra värdepapper än NMS-aktier Slutligen begär kommissionen också kommentarer avseende dess övervägande att ändra Exchange Act Rules 600 och 606 för att förbättra insynen kring hantering och dirigering av institutionella kundorder hos mäklare. ECNs alternativa handelssystem. Elektroniska kommunikationsnät, eller ECN, enligt definitionen i regel 600b 23 i förordning NMS, är elektroniska handelssystem som automatiskt matchar Köp och sälj order till angivna priser ECNs registrerar hos SEC som mäklare S och omfattas av ATS-abonnenter, som vanligtvis är institutionella investerare, mäklare och marknadsaktörer kan placera affärer direkt med en ECN. Enskilda investerare måste för närvarande ha ett konto hos en mäklare-abonnent innan deras order kan dirigeras till En ECN för utförande När man försöker köpa eller sälja värdepapper använder ECN-abonnenter vanligen gränsvärdena ECNs efter order på sina system för att andra abonnenter ska visa ECN kommer då automatiskt att matcha order för genomförande. En ECN kan välja att underlätta marknadsförarens efterlevnad Med sina skyldigheter enligt kommissionens citeringsregel genom att sända ECNs bästa erbjudande till en nationell värdepappersbörs eller registrerad värdepappersförening för offentlig visning. För bakgrund vid antagandet av ECNs, se Exchange Act Release nr 37619A, för senaste ändringar avseende ECNs, se adoptionsutgåvan till förordning NMS, Exchange Act Release nr 51808.Modified 10 16 2014.

No comments:

Post a Comment